Pozrime sa na to

Ilustrácia: Alžbeta Marková, VII.OG

V ankete sme sa pozreli na aktuálnu tému návratu žiakov do  vyučovacieho procesu po dištančnom vzdelávaní, pýtali sme sa v troch anketových otázkach v troch ročníkoch. 

Anketové otázky

1. Vnímate rozdiel oproti zvládaniu školských povinností pred pandémiou a v aktuálnej situácii?

2. Akým spôsobom zvládate stresové situácie? 

3. Aké je pre vás znovuzačleňovanie sa do kolektívu po mesiacoch izolácie? 

 

Očami druhákov 

1. Áno, pretože pred pandémiou sme boli čerství prváci, noví učitelia a nové spôsoby učenia boli pre nás ťažké a korona nám to teda neuľahčovala, nevedeli sme, ako to tu funguje, navzájom sme sa nepoznali...avšak teraz keď sme druháci, je síce učenia viac, ale náš kolektív je zohranejší a, ako sa hovorí, spolu ide všetko ľahšie. 

2. Fúuu...stresové situácie sú pre mňa ťažké, ale vždy si poviem, že neexistuje problém a situácia, ktorá sa nedá nezvládnuť, takže vždy sa nad to povznesiem, zatnem zuby a čakám, pokiaľ všetko prehrmí...veď predsa nejde o život. 

3. Pre mňa to nebolo ťažké, pretože so svojimi kamarátkami som bola stále v kontakte, niekedy sme si spravili filmový večierok cez skype alebo teams, spolu pokecali a načerpali sily na ďalší deň prežitý dištančným vyučovaním. Myslím, že spoločnými silami sme to zvládli na výbornú. 


Očami tretiakov 

1. Áno. Mám pocit, že som sa prestala vedieť učiť. Myslím tým, že po návrate do školy po dištančnom vyučovaní mi robilo problém naučiť sa napríklad na písomku  z biológie. Zrazu bolo predo mnou päť strán súvislého textu a ja som nevedela, kde začať. 

2. Oveľa lepšie ako pred pandémiou, lebo tým, že sme prežili veľa času doma, tak každý z nás mal možnosť nad sebou viac premýšľať a určiť si priority a uvedomiť si, že v podstate keď nejde o život, tak nejde o nič. 

3. Veľa ľudí má s tým problém, ale ja  v tom nejakú veľkú chybu nevidím. Síce sme sa dlho nevideli, ale o to viac sa máme teraz o čom rozprávať. 

 

Očami štvrtákov 

1. Určite vnímam rozdiel minimálne v tom, že v aktuálnej situácii sa musím viac premáhať k tomu, aby som sa začal učiť. Pred pandémiou, teda pred karanténou, som mal v tom systém, ktorý teraz ťažšie nadobúdam naspäť.  

2. Adrenalín mi prúdi žilami a srdce mi bije ako zvon, až sa bojím, že vyskočí z hrude, ale musím to prekonať, aby som nestratila príležitosť, ktorá sa viac nemusí opakovať. Heslo: stres ovládam ja, nie naopak.     

3. So znovu začleňovaním sa do kolektívu nemám problém. Som rada, že sa opäť môžem stretávať s kamarátmi. Komunikácia cez internet nemá takú dobrú atmosféru, ako komunikácia z očí do očí.  

 

Anketu pripravili a spracovali: Kristína Kyseľová, III.D, Tomáš Novotný a Ela Štreicherová, II.B