PR A MARKETING (PRaM). Táto skupina poskytuje žiakom pohľad do práce novinárov z druhej strany, z pozície tlačového hovorcu, ponúka taktiež základné orientácie vo svete marketingu. V rámci programu sa žiaci naučia písať tlačové správy, komunikovať s novinármi a vystupovať na verejnosti. Z marketingovej časti kurzu si odnesú princípy práce v reklamnej agentúre a sami si vyskúšajú, ako sa reklama robí...
Moju malú skupinku PR&M tvorilo 10 členov. Počas týždňa sme mali možnosť nahliadnuť do práce novinárov z druhej strany, z pozície tlačového hovorcu a naučiť sa základy reklamného umenia. Dozvedeli sme sa, čo je tajomstvom dobrého reklamného sloganu a výrobu reklamy sme si vyskúšali na vlastnej koži, keď sme mali spropagovať nealko pivo s príchuťou kolového oriešku (navyše som zistila, čo to kolový orech je). Okrem toho k nám každý deň zavítali hostia zo sveta marketingu, napríklad tlačová hovorkyňa pivovaru Prazdroj alebo havlíčkobrodskej nemocnice. Od pondelka do piatka sa o náš večerný program postarali besedy, jedna poobede a druhá večer. Ich témy boli rozmanité: November 1989, Médiá a Fake News, Ako sa presadiť ako mladý novinár alebo (podľa môjho názoru najlepšia) 80. výročie napadnutia Poľska Sovietskym zväzom a treťou ríšou. Počas besied zavítali do Havlíčkovho Brodu viacerí významní hostia, napríklad česká eurokomisárka Věra Jourová a historici z Ruska a Poľska Andrej Zubov a Andrzej Nowak.